Dial Telecom loni hospodařil se ziskem 24,3 milionů


25.6.2014
Praha
Dial Telecom, a.s., přední český poskytovatel datových a hlasových služeb, zveřejnil výsledky hospodaření za rok 2013. Výnosy z prodeje služeb a zboží činily téměř 818 milionů korun, zisk před zdaněním dosahoval výše 24,3 milionů korun. Uplynulý rok byl pro celou skupinu nejúspěšnějším v oblasti dokončených akvizic. Dial Telecom se rozrostl hned o čtveřici subjektů z řad tuzemských telekomunikačních firem a významně tak rozšířil záběr svého podnikání.

Tržby z prodeje služeb a zboží společnosti Dial Telecom dosáhly v roce 2013 celkem 817,5 milionů korun. To představuje meziroční pokles o 4,3 % při odhadovaném poklesu výkonosti telekomunikačního trhu v ČR o 5-10 %. Nejúspěšnější segment pro Dial Telecom představoval vysoce konkurenční trh datových služeb, tržby zde oproti loňsku vzrostly o 6,6 milionů korun. Ukazatel EBITDA (plus změna stavu rezerv) v roce 2013 dosáhl 194,122 milionů korun. Oproti loňsku Dial Telecom navýšil míru investic na 8,9 % z výnosů, to představuje 72,3 milionů korun.

Hlavní ukazatele v letech 2011 až 2013 (v tis. Kč):



2011 2012 2013
Výnosy 806 026 854 280 817 534
EBITDA (+G) 194 714 222 594 194 122
Míra investic 8,8% 8,3% 8,9%
Zisk před zdaněním 43 125 65 304 24 292
Hotovost k 31.12. 218 047 203 225 35 969
Počet zaměstnanců 122 125 124

Prioritní je stále trh datových služeb
Z pohledu společnosti Dial Telecom zůstává nejvýznamnějším trh datových a internetových služeb, ze kterého loni pocházelo téměř 60 % tržeb. V této oblasti vzrostly tržby oproti roku 2012 o 6,6 milionů korun. V segmentu prodeje hlasových služeb Dial Telecom loni utržil 278 milionů korun. „Pokles v tomto segmentu byl plánován a souvisí zejména s úbytkem zákazníků služeb CPS, tedy službou, kterou Dial Telecom provozuje po akvizici společnosti Volný,“ dodává k tomu Ivo Stach, finanční ředitel společnosti Dial Telecom a.s.

Výnosy ze služeb v letech 2011 až 2013 (v tis. Kč):

2011 2012 2013
Hlasové služby 265 989 (33%) 335 398 (39%) 278 000 (34%)
Datové služby 532 089 (66%) 475 650 (56%) 482 300 (59%)
Ostatní 8 060 (1%) 43 232 (5%) 57 200 (7%)
CELKEM tržby 806 026 (100%) 854 280 (100%) 817 500 (100%)

Rok 2013 ve znamení akvizic
Dial Telecom loni pokračoval ve své filozofii rozvoje díky akvizicím úspěšných telekomunikačních firem. Dokončené strategické akvizice zahrnují společnosti MAXPROGRESS telco, s.r.o. a Telemetry Services, s.r.o. V roce 2013 společnost Dial Telecom realizovala také přeměnu společnosti fúzí sloučením se společností STAR 21 Networks, a.s. a přeměnu společnosti rozštěpením sloučením s provozní částí podniku ET Telekomunikace, s.r.o. Financování nových akvizic bylo provedeno z vlastních zdrojů společnosti, případně s krátkodobým využitím kontokorentu.

O firmě Dial Telecom, a.s. (Česká republika)
Akciová společnost Dial Telecom je poskytovatelem komplexního portfolia hlasových, datových a internetových služeb s garantovanou dostupností po celé České republice prostřednictvím vlastní jednotné optické sítě. Síť společnosti Dial Telecom má centrální dohledové centrum v Praze. Monitorování sítě i pracoviště podpory zákazníků pracují v nepřetržitém provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

Dial Telecom, a. s., je držitelem certifikátů ISO 9001:2009 se zaměřením na management jakosti, ISO 14001:2005 pro kvalitu environmentálního managementu a ISO 27001:2006 pro řízení informační bezpečnosti, tedy ochranu citlivých informací před neoprávněným přístupem.

Více informací Vám poskytneme na stránkách http://hadaikum.dialtelecom.cz nebo na těchto kontaktech:

Martina Setunská
Marketing manager, PR
tel.: + 420 226 204 159
email: martina.setunska@dialtelecom.cz
hadaikum.dialtelecom.cz

Pavel Křižka
PR Manager
tel.: +420 732 582 776
email: pavel.krizka@justc.cz                                                         
www.justC.cz