IPv6 novinky v síti Dial Telecomu


20.11.2009
Praha
V průběhu léta a podzimu 2009 se na síti společnosti Dial Telecom, a.s., událo několik novinek souvisejících s protokolem IPv6.

Protokol IPv6 řeší zásadní nevýhodu stávající nejpoužívanější sady internetových protokolů označovaných jako IPv4 či historicky TCP/IP. Vyčerpání adresního prostoru IPv4 se očekává v průběhu roku 2011 a je tedy jasné, že všichni operátoři, kteří chtějí být připraveni na budoucí vývoj, nemohou zůstat stranou a IPv6 na svých sítích implementují již dnes.¶¶

Síť Dial Telecom, a.s. podporuje IPv6 již od roku 2004 a IPv6 postupně implementuje i na internetových službách, které poskytuje svým zákazníkům i ostatním uživatelům Internetu. Dlouhodobě  je dostupná po IPv6 například služba Uschovna.cz.

Přes to se však letos stalo několik událostí, které posouvají vývoj vpřed. Síť Dial Telecom a její správa prošly cerifikací americké společnosti Hurricane Electric na nejvyšší úroveň "sage". Nameservery společnosti Dial Telecom poskytují doménové informace oběma protokoly, tedy jak IPv4, tak také IPv6 a dokonce mohou již nyní bez IPv4 kompletně fungovat, neboť na tyto nameservery nyní směřují i IPv6 glue záznamy ve dvou různých TLD.

Další novinkou je spolupráce s největším celosvětovým vyhledavačem, který je nyní dostupný po IPv6 ze sítě Dial Telecom i přes svoji obvyklou adresu www.google.com a nikoli jen přes adresu ipv6.google.com, jak je obvyklé v drtivé většině internetových sítí.

Více informací Vám poskytneme na stránkách http://hadaikum.dialtelecom.cz nebo na těchto kontaktech:

Martina Setunská
Marketing manager, PR
tel.: + 420 226 204 159
email: martina.setunska@dialtelecom.cz
hadaikum.dialtelecom.cz

Pavel Křižka
PR Manager
tel.: +420 732 582 776
email: pavel.krizka@justc.cz                                                         
www.justC.cz

O firmě Dial Telecom, a.s. (Česká republika)
Akciová společnost Dial Telecom je poskytovatelem komplexního portfolia hlasových, datových a internetových služeb s garantovanou dostupností po celé České republice prostřednictvím vlastní jednotné optické sítě. Síť společnosti Dial Telecom má centrální dohledové centrum v Praze. Monitorování sítě i pracoviště podpory zákazníků pracují v nepřetržitém provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Dial Telecom, a. s., je držitelem certifikátů ISO 9001:2009 se zaměřením na management jakosti, ISO 14001:2005 pro kvalitu environmentálního managementu a ISO 27001:2006 pro řízení informační bezpečnosti, tedy ochranu citlivých informací před neoprávněným přístupem.