Antimonopolní úřad zrušil tendr ministerstva vnitra


11.7.2011
Praha
České úřady v souvislosti s kauzou Ministerstva vnitra ČR o zajištění internetových a hlasových služeb začínají poptávat služby napřímo. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vyhověl stěžovateli Dial Telecom, a.s., a zrušil kontroverzní tendr ministerstva vnitra, známý jako KIVS. České úřady se nyní snaží vyhnout komunikační tmě.

ÚOHS tak vyhověl stížnosti Dial Telecom a.s., který rozporoval zadávací dokumentaci jako diskriminační vůči jiným operátorům, než služby dodávali dosud. Dial Telecom napadl v únoru zadávací dokumentaci k tendru KIVS (Komunikační infrastruktura veřejné správy), která svými požadavky neúměrně znevýhodňovala jiné operátory, než jsou současní dodavatelé. Šlo především o výši obratu a bezpečnostní certifikáty, což bylo nepřiměřené. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže mu dal včera svým rozhodnutím za pravdu, tendr zrušil a udělil Ministerstvu vnitra ČR pokutu a povinnost uhradit náklady související s řízením.

Rozhodnutí úřadu potvrdilo náš názor a názor naší právní kanceláře a kvitujeme ho s povděkem. Jsme připraveni se účastnit nového tendru na dodávku telekomunikačních služeb pro státní správu. Tentokrát věříme, že zadávací dokumentace bude v zákonných mezích a nebude neúměrně znevýhodňovat jiné operátory oproti těm, kteří služby pro úřady dodávali dosud. Mrzí nás, že úřady v Čechách jsou ohroženy black-outem, jenž podle nás víceméně zapříčinila nečinnost ministerstva a následná rychlokvašková zadávací dokumentace. Proto budeme v novém tendru pro KIVS maximálně vstřícní a snažit se průběh co nejvíce urychlit,“ řekl Tomáš Strašák, obchodní ředitel a člen představenstva Dial Telecom, a.s.

Úřadům hrozí závažné potíže a poptávají služby napřímo
Březnové ukončení platnosti smluv současných operátorů bylo uměle prodlouženo o půl roku s tím, že mezitím ministerstvo vnitra stihne vyhodnotit probíhající tendr. Nyní však ÚOHS tendr celý zrušil a vrací tak celý proces na začátek.

Díky liknavosti a nesprávné zadávací dokumentaci ministerstva vnitra tak se nyní může řada životních situací obyvatel stát neřešitelných. Vyplácení sociálních dávek, výpisy z katastru nemovitostí, fungování Všeobecné zdravotní pojišťovny a stovky dalších situací. Dial Telecom zaznamenal  poptávky úřadů v ČR, jež opouštějí koncept KIVS ministerstva vnitra a snaží se spolehlivě zajistit služby napřímo.

Nynější poptávky a výběrová řízení ze strany státní správy a samosprávy narostly opravdu v řádu desítek procent,“ potvrzuje Tomáš Strašák, obchodní ředitel a člen představenstva Dial Telecom, a.s. „Vytvořili jsme proto dostatečné zázemí, vybudovali absorpční kapacity a opatřili se samozřejmě certifikáty, jež občas české úřady vyžadují,“ dodává Tomáš Strašák z Dial Telecomu.

Více informací Vám poskytneme na stránkách http://hadaikum.dialtelecom.cz nebo na těchto kontaktech:

Martina Setunská
Marketing manager, PR
tel.: + 420 226 204 159
email: martina.setunska@dialtelecom.cz
hadaikum.dialtelecom.cz

Pavel Křižka
PR Manager
tel.: +420 732 582 776
email: pavel.krizka@justc.cz                                                         
www.justC.cz

O firmě Dial Telecom, a.s. (Česká republika)
Akciová společnost Dial Telecom je poskytovatelem komplexního portfolia hlasových, datových a internetových služeb s garantovanou dostupností po celé České republice prostřednictvím vlastní jednotné optické sítě. Síť společnosti Dial Telecom má centrální dohledové centrum v Praze. Monitorování sítě i pracoviště podpory zákazníků pracují v nepřetržitém provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Dial Telecom, a. s., je držitelem certifikátů ISO 9001:2009 se zaměřením na management jakosti, ISO 14001:2005 pro kvalitu environmentálního managementu a ISO 27001:2006 pro řízení informační bezpečnosti, tedy ochranu citlivých informací před neoprávněným přístupem.